Cum se nasc benzile desenate?


Probabil ar trebui sa incep cu idea de baza, benzi desenate sau manga?
Pai, e cam tot una, in principiu: diferentele fiind directia de citite si stilul cultural evidentiat, asiatic sau western.

Romania sta, hai sa fim sinceri, cam prost la categoria manga... adica nu zic ca nu sunt artisti, insa lipsa unei reclame afecteaza foarte mult munca artistilor, si asa zic din experienta. Eu personal nu prea stiu sa-mi fac reclama si cine intra oricum vede ca eu fac manga, doar ca exista o lipsa a entuziasmului, care afecteaza felul cum cititorul o sa vizioneze acele pagini.

Eu lucrez din cam din 2009 la benzi desenate, e un fel de second job full-time pentru mine, si in acesti ani am realizat numeroase povestioare printre care, se numara trilogia mea "Dies ist Krieg", acestea pot fi citite online aici:
DIES IST KRIEG 1 - Glaubigkeit Huter
DIES IST KRIEG 2 - Revolta in colivie
Dies ist Krieg 3 - Dialog cu sine

...din pacate am multe one-shot-uri care s-au pierdut din lipsa de arhivare sau ca s-au stricat PC-urile mele, mda, asa ca paranteza, sunt deja al 4-a PC in ultimii ani, si in acest moment scriu de pe laptopul meu, si asta ma face putin paranoica, fiindca nu stiu daca o sa cedeze sau nu, he he!

Am mai avut si un doujinshi cu Blue Exorcist, valabil doar ca versiune printata, dar se poate cumpara de pe MangaShop sau direct de la mine.
M-am mai ocupat si de niste fanbooks cu The Hobbit in anii cand trilogia The Hobbit aparea la cinema, si acestea, pentru ca sunt mai multe serii facute de mine sunt valabile doar online pe DeviantArt: The Hobbit Fanbook index
In rol am in acest moment un fanbook despre Hannibal, deocamdata este in hiatus din motive personale “Corvinus” - a Hannibal fanbook , cand am sa ma reapuc de el, habar nu am, nu pot da nici o informatie.

Revenind, in afara revistei Comics care promoveaza strict numai benzile desenate stil western, singurele care s-au ocupat de promovarea artistilor manga au fost sau sunt: MangaZen Rush (la inceput a fost Shonen Rush)... iar acuma este Yujo Mangazine.


Un element crucial, dar sa o i-au ca pe o confesiune: absolut toate intamplarile din povestioarele mele, fie ele de aventura, dragoste (mai ales chestiile alea gay cu subtext care le fac), vampiri, cadeti, militarie etc etc au loc in acelasi univers!
Deci Féadel si Claude sunt in acelasi univers cu Erich, Vlad, Krauss (din Jurnal de Cadet) sau Zion, Albrecht (din Warsaw Dream), acuma singurul lucru care difera este anul si locatia.



Acuma, sa scriu si cateva lucruri despre Yujo Mangazine, o puteti gasi aici: Yujo Mangazine pe Facebook, iar pe site-ul lor pentru comanda, eu cel putin am toate numerele la zi, si tot mi-am zis ca o sa scriu despre asta.
Scopul acestei reviste?
Simplu.
Sa sustina artistii manga romani, si oricine interesat fie poate sa o cumpere, sau daca are de gand sa colaboreze cu ei, poate sa trimita paginile cu citire de la stanga la dreapta redactiei.

Eu sper din tot sufletul ca in cateva zile sa lansez noua mea platforma pentru noul manga la care o sa lucrez!
Inca tin secret, dar pana acuma manga-ul e promitator.

de Miruna-Lavinia

Daca doriti sa sustineti un artist, puteti dona aici pentru un content mai bun!
BMC logoBuy me a coffee

Comentarii