Recenzie carte - Arhanghelul Raul de Ovidiu Eftimie

Cartea asta e atat de tampita, incat e geniala!

Am achizitionat cartea de la Bookfest 2018, de unde de fapt eu am cumparat carti numai de la autori romani, pentru ca am zis ca meh, merita sa le dau o sansa.

Aceasta carte m-a atras mai mult pentru coperta, care, dupa ce ca e geniala, traseaza foarte bine niste aspecte romanesti mondene, si pe langa asta tipul de pe coperta, prima reactie pe care am avut-o: un cocalar de cartier cu aripi de inger, cu o sabie de foc in mana, si in spate o super locomotiva a patriei. Izul acesta de sarcasm se regaseste pe deplin pe coperta si inteleg de ce, autorul lucreaza totusi la TNR, locul ala unde redactorii si reporteri se hranesc la micul dejun, amiaza si cina doar cu misto-uri despre starea sociala a Romaniei.

Genul cartii este de SF, si chiar imi place cum a fost explicata aceasta gaura tempo-spatiala, si cum agentul SRI se infiltreaza printre nasii CFR sa afle contra cui lupta, si de ce se duc asa sume mari de bani in buzunarele lor, de ce Raul primeste porecla de "arhanghel". Ideile sunt destul de bine explicate, fenomenele si multiversurile sunt studiate chiar de un institut din Romania, deci in principiu lumea din aceasta carte este bine definita, pe de alta parte "lumea" in sine este o contopire intre stiinta si religie.

Una din marile dezavantaje ale acestei carti, e ca oricat de frumoasa si mioritica e, este extrem de greu sa imi dau seama daca toate explicatiile si dialogurile sunt scrise la misto sau nu. E adevarat ca romanul reprezinta o satira SF, are umor, dar definitia de umor nu prea isi are rostul cand noi vorbim de Apocalipsa. Umorul TNR si SF romanesc nu se impaca!

Dar, pentru ca totusi cartea e foarte buna, dau cam asa:
5\5 stele
✶✶✶✶✶