O poveste despre vampirii moldoveni - Un Vampir in Chisinau



La ora 4 dimineata am ajuns la granita cu Republica Moldova, eram foarte obosita dupa o noapte de mers cu autocarul. La granita Albita, de pe partea Romaniei, m-am dat jos si am inceput sa ma intind, vamesii se uitau ciudat la mine, cum aveam eu energia de a face mini-sport intr-o vama de stat UE.
Dupa ce am trecut granita, autocarul a oprit la Lukoil pentru a merge la toaleta, cascam la greu si m-am pus din nou la culcare, ramanand in minte cu plopii care treceau pe langa noi si drumul prost intretinut al Republicii Moldova.
Sunt trezita cu fraza "Trezeste-te Miruna, am ajuns in Chisinau!"

Am coborat din autocar pe Calea Iesilor si m-am dus pe jos pana in centru in Piata Marii Adunari Nationale, unde, pe o strada alaturata aveam sa stau urmatoarele 3 zile la un hotel cu aer de anii '86.
Trei zile care m-au schimbat pentru totdeauna.

Poate ca a-ti crede ca o calatorie atat de nesemnificativa pentru unii este absurda, dar pentru mine, pasind in tara sora cu Romania a fost o experienta de neuitat, au fost zilele care m-au convins ca orasul Chisinau poate fi exploatat la maxim de un turist roman venit intr-un concediu cu buget redus.

2 Septembrie 2017 - noaptea in care incepe totul despre "Un Vampir in Chisinau"






Ora 12, ma intorc la hotel de la concertul din centru, fiindca fusese ziua Limbii Romane si foarte multi au sarbatorit acea zi frumoasa.

Stau in pat cu ochii in tavanul tapetat si ideea incepe:
"Vreau o poveste cu un vampir, vreau sa se intampla in Chisinau, musai ca de voie buna, ok, ce fac?
Maine plec, cine stie cand o sa ma mai intorc aici, naiba sa fie de treaba. Ce zile faine am avut!

Ma intorc in Romania dupa 4 zile, am un gust amar in gura si drumul e interminabil.
Trece o saptamana, ideea e tot acolo. Ma complac cu faptul ca mai trec niste luni si nu pot face inca nimic din ce mi-am propus.

1 Ianuarie 2018 - cand am pus mana pe creion si m-am apucat de ceea ce urma sa fie o aventura de 2 ani.

Incep o munca, un proiect de care nu pot sa spun ca e unic, e ceva de care nici eu nu auzisem, inca.

"Un Vampir in Chisinau" este povestea unui medic chirurg din orasul Balti, pe nume Cain, care nu s-a mai putut angaja la Spitalul Municipal din Chisinau, desi avea pile. Termenul ii expira si saracul om ramane intr-o chirie, care trebuie platita si nu nimic in buzunar.
Cain este atacat de un cuplu de vampiri, transformat la randul sau in vampir si lasat de izbanda pe strazi sa moara la lumina soarelui.
Ei bine, cam atat pot spune, pentru ca atat scrie si pe verso-ul cartii de banda desenata.
Am abordat teme fantastice care sa transforme atmosfera orasului in ceva absolut neobisnuit, care sa il surprinda pe cititor. Nu pot spune ca e o poveste celor slabi de inger, am vrut sa ma destind mai mult decat ar fi vrut si cred ca am reusit sa descriu fiecare traire a personajelor mele.

Cartea se afla in acest moment in doua limbi, romana/moldoveneste si engleza si are presarate cateva replici in rusa ici colo, care mai mult ca sigur ca nu sunt corecte gramatical, dar nah, sper sa ma intelegeti!

Povestea nu exista nicaieri postata online, desi a fost la un moment dat pe SmackJeeves, dar nu mai e, am sters-o. Se regaseste doar in format tiparit, si sper ca dupa ce trece toata treaba cu pandemia sa isi gaseasca locul pe rafturile cititorilor, pentru ca deja am cativa doritori care asteapta sa o descopere!






de Miruna-Lavinia

BMC logoBuy me a coffee

Comentarii