Dragul meu Vincent...

 


Recent am terminat de citit "Vincent si Theo" un roman scris de Deborah Heiligman care reda, printr-un stil cromatic, dinamic, aproape sufocant, cat si bazat pe scrisorile dintre fratii Van Gogh, victoriile, suferintele renumitului pictor Vincent.


In poza am tot ce am in biblioteca despre viata si arta pictorului, sunt toate le tin la loc de onoare, pentru ca pentru mine, el inseamna totul.

Vincent e muza mea. 

Inca de cand era la scoala de Arte, sectia pictura, el ma inspira cum nici un alt pictor nu a reusit vreodata.

Cartea Deborei nu m-a dezamagit deloc. A creat trairile artistului, starile sale profunde, tipice unui pictor, iubirile sale dar si dragostea fata de fratele mai mic, Theo, element foarte accentuat in acest roman.

Cartea le descrie copilaria, adolescenta si maturitatea, etape care le formeaza aceasta legatura pe care Theo o descrie "O, Ma, mi-a fost mai mult decat un frate." care duce din pacate la inevitabilul sfarsit tragic pe care amandoi il au.


Vincent a dus povara vietii de a cauta adevarul si de a-l tine-n brate, atat in arta cat si felul sau de a fi. Theo a fost cel care l-a sustinut moral si financiar toata viata lui, dar nici un moment Theo nu a renuntat la incurajarile de a-si face o cariera in arta.

Romanul are o cursivitate unica, si mi-a fost greu sa nu ma pot indragosti de el. Sunt aduse la suprafata dificultatile de familie pe care familia van Gogh le-a indurat datorita lui Vincent si pentru faptul ca a fost un om dificil si greu de suportat.

Dar era un geniu, asta marturiseste fratele lui, Theo. Doar dupa moartea sa, familia i-a recunoscut talentul si mintea, ca si cu orice artist plastic, e o chestie generica si cliseica.


Nici un alt pictor nu mi-a marcat viata asa cum a facut-o Vincent, si trebuie sa recunosc, am inceput sa folosesc paleta lui de culori in picturile mele. Mai am drum lung pana sa ajung sa-i inteleg arta, dar fara el lumea ar fi devenit cenusie si stearsa.

Am cateva carti despre acest pictor: "Bucuria Vietii" de Irvine Stone, "Draga Theo" de insusi Vincent Van Gogh si "Vincent si Theo" de Deborah Heiligman pe care le recomand cu drag sa le cititi, indiferent daca sunteti in contact cu arta sau nu. Aveti de invatat multe si va face sa intelegeti mintea unui artist bulversat de povara talentului.

de Miruna-Lavinia

BMC logoBuy me a coffee

Comentarii