Dune - "less is more" al cinematografiei

 


Una dintre problemele mele cu filmele contemporane este ca nu le mai pot viziona, au devenit atat de medioce, previzibile, incat ma doare sa stiu ca imi pierd timp din viata pe un film precum After...

In primul rand, eu nu am citit cartile lui Frank Herbert si nici nu ma simt atrasa la le citesc, deci clar nu pot face legatura si diferenta intre carte si film. Punct.

Dar cand poate face diferenta unui film estetic si placut fata de celelalte filme de duzina?

Castigul sa nu mai vorbim, e perfect, am vazut actorii si in alte filme minunate si consider ca este un castig potrivit pentru caracterul personajelor.

Ce face un film bun, un film bun, este felul in care scenele si intrigile sunt prezentate publicului, si pe asta vreau sa ma axez mai mult cat si ce este folosit in exces in alte filme dar aici nu: primul ar fi monologul interior, una din problemele filmelor noi este ca sunt suprasaturate de monolog la inceputul filmului, ei pe cand e destul de ok sa existe, sa prezinte scena si motivele unor actiuni, ea poate sa strice, pe cand in Dune, folosirea lui este minima, si ce face mai mult este sa mearga pe ideea "show, don't tell" si este exact de ceea ce are nevoie un consumator inteligent.

Regizorul Villeneuve a facut o treaba foarte buna si in ceea ce consta in estetica filmului si echipa de post-productie in CGI si-au folosit talentul artistic minunat in a reda scenele in mod placut, adica, nu stiu, poate sunt eu mai asa, de nu-mi gasesc cuvintele, dar pot face o comparatie, si anume: in filmul Dune exista o anumita tehnologie de care personajele se folosesc, de la elicoperele in forma de libelula, la metoda de calatorie in spatiu si interplanetar, cat si combina de recoltat Mirodenia, sunt prezentate ca o tehnologie de baza, fara sa intre in prea multe detalii, sa ti le arate ca o tehnologie revolutionara, pe cand in alte filme, precum cele de la Marvel, tot ce fac este sa iti bage in fata, sa te convinga ca "moama frate, uite ce misto e asa", prin efecte stralucitoare, hiperbolate, dar cat se poate de inutile pentru un privitor si consumator de filme de calitate.




In general, eu ma declar un consumator mediocru de cinema, dar dupa ce am vazut filme precum "Jungle Cruise", "365 zile" "MCA - Avengers", un film ca Dune e revigorant, iesit din tipar.

Ce sa spun, e acel "less is more" al cinematografiei americane.

Abia astept urmatoarele parti!

de Miruna-Lavinia

BMC logoBuy me a coffee

Comentarii